2008-11-19

Fyndig onsdag!

Jag kanske inte har varit så duktig idag som man hade kunnat önska, men åh vad jag är nöjd med mig själv ändå! Istället för att sitta och jobba med examensarbetet så packade jag ihop och gick på Second hand.

Det första fyndet var gardiner till sonens rum.



Jag tycker att de är så sanslöst läckra. Äkta 60-/70-tal (någon som vet?) med hysteriskt söt bollfrans. Tror att den är till köket egentligen, för det kom med två korta längder också, à la cafégardin. Och priset, ofantliga 25 kr.

Nästa fynd jag hittade var en gammal bok, närmare bestämt en märkbok med mängder av mönster. Makens farmor (som vi ärvt en del gammalt linne m m av) gjorde fantastiska broderade initialer på allt. Tänk om man orkade själv, det är ju så vackert... ett steg närmre är jag nu i alla fall.



Och priset? Ruskiga 5 kr.

Men det absolut bästa fyndet, det var en annan bok. Vantar från förr och nu. Vilken mönsterskatt! Vilket fynd! *hoppar på stället och viftar med händerna*


Och priset? Vettlösa 10 kr (såg att den på slöjdmagasinet.nu kostar 725 kr...). Och den är i otroligt bra skick, i princip nyskick.

Jag är glad idag!

Inga kommentarer: