2008-11-16

Lat söndag

Idag har jag nästan bara varit hemma. Önskar att jag kunde säga att jag har suttit uppkrupen i soffan och stickat med en balja te vid min sida, men tyvärr. Istället har jag lagt några timmar på att knåpa ihop CV och jobbansökan.

Det enda kreativa jag har gjort idag är ett försök att fotografera två pågående projekt jag har. Först det återkommande illgröna Bergågarnet som jag aldrig lyckas hitta rätt sjalmönster till. Kanske har jag hittat rätt nu?



Det är ju ett väldigt enkelt och lågmält mönster, vilket jag tycker passar garnet då det är så färgstarkt. Men helt säker är jag inte... vad säger ni?

Det andra pågående projektet är ett par vantar, mönstret kommer från Drops. Garnet är 50% ull och 50% alpacka som jag fått från min snälla svärmor. Jag har länge velat lära mig att sticka mönster i olika färger och nu kunde jag inte hålla mig längre. Såhär långt kom jag igår kväll:



Än så länge ger jag mig själv godkänt. Vi får se hur det är med den saken efter den här kvällen.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jag håller med dig om mönstret, det är fint och lågmält! Tycker du ska fortsätta på det!
Lycka till med din mönsterstickning. Mina mönsterstickade vantar har fått låna ut stickorna till en julklapps-stickning men den är snart klar så jag kan fortsätta.

Agneta sa...

Vantarna ser ut att bli fina.

Anonym sa...

Jag blir ju inte alla avundsjuk av hur duktig du är på att sticka!