2008-11-14

Nytt och gammalt

Jag nyligen haft turan att vinna en iPod Nano. Den är så liten och söt, men rymmer mååånga ljudböcker att sticka till. Givetvis var jag tvungen att sticka ett fodral till den. Valet föll på en rest Drops Silke Alpaca i naturvitt och såhär blev resultatet:



Jag blev väldigt nöjd med det måste jag säga. Mosstickningen blev helt klart lyckad och den lilla virkade kanten blev pricken över i! Både tuff och söt på samma gång kanske?

Det känns inte som att jag har fått så mycket gjort under den här hösten. På flera sätt. Det mesta jag har stickat har varit till barnet mitt, Helmer, som blir två i februari. Det vore synd att säga att han uppskattar det, men här är två små plagg som faktiskt används en hel del.



Sist men verkligen inte minst måste jag bara visa några slöjdade nålar som jag fått av min käre far. Två sjalnålar varav åtminstone en i päronträ och två nålar för nålbindning i syren och körsbär. Är de inte vackra?

Inga kommentarer: