2008-11-09

Tror ni inte att jag glömde...

I mitt förra inlägg lovade jag ju att visa den färdiga sjalen... nu har den flyttat, men inte tog jag någon bild på den. Har bett pappa att ordna med det, så tids nog kommer det en bild. Förhoppningsvis snart...

Tills dess har jag lite annat att visa. Först ut är min nya garnförvaring! Äntligen, kan jag säga, för min tidigare förvaring är bara en massa påsar som ligger huller om buller i min garderob, plus en korg som allt för länge stått inom räckhåll för min 1,5-åring. Ja, ni hör ju själva.



Miraklen är IKEAS "Flört" (59 kr/st), passande namn tycker jag, med tanke på vad de ska innehålla! Och snygga är de också!

Näst ut är raggsockarna jag stickade till min pappa i farsdagspresent. Far min blev mycket nöjd och glad, så jag förmodar att mina första raggisar blev godkända.



Sist men inte minst kommer en pågående sjal i samma garn som den som nyss blev klar. Det är dock inte samma mönster. Syrrans sjal är av en ännu enklare modell, nämligen bara i rätstickning. Lite trist kanske, men garnet är så fint i sig självt.

Inga kommentarer: