2008-12-15

Avrapportering

Äntligen! Nine to five-sockorna är klara! Mönstret hittade jag på Ravelry och garnet är från OnLine, närmare bestämt från Beach-kollektionen (liksom sockorna med falska flätor).



Jag är faktiskt riktigt nöjd, framför allt med att de är klara. Ger jag mig på mönstret en gång till så kommer jag att sticka hälen annorlunda och jag skulle definitivt sticka dem i enfärgat garn. Sticknummret 2,5 som jag använde var däremot precis lagom.

Apropå enfärgade sockar så har jag börjat på sista paret julklappsstrumpor, nämligen ytterligare ett par raggsockar åt pappa.



Och så slutligen stickningen som jag egentligen inte har tillåtelse att se åt, knappt. Den behöver nämligen inte vara klar förrän en månad efter julafton. Men jag tycker att den blir så fin. Dock gör ju det eviga decembermörkret att det är omöjligt att få fram färgerna.



Mönstret är inget särskilt och garnet är ett entrådigt som kommer från Ullcentrum.

2 kommentarer:

Marie sa...

Sockorna blev jättefina - har satt upp garnet på önskelistan. Lycka till med övriga projekt, de ser jättefina ut.

Anonym sa...

Så fint, du är så duktig! :)

*saknar dig i tråden*

Kram!