2008-12-27

Smått och gott

Här är den flätstickade mössan jag gav min bror i julklapp. Roligast av allt är som sagt att han blev så glad över den.



Pappa fick ytterligare ett par raggisar, och efter att ha stickat mammas och syrrans strumpor var jag ganska mätt på färg och randigt. Alltså fick raggsockorna bli grå. Första paret pappa fick närmar sig utslitning så behovet var stort.



Jag har också lyckats knåpa ihop en liten lila basker till sonens kusin. Mönstret är det första jag hittat på själv, garnet dubbel Drops alpaca och den blev riktigt söt! Skrämmande liten dock innan jag blockade den, men sedan tror jag till och med att den passade! Ska försöka fota den imorgon innan den försvinner från stan.

Slutligen vill jag bara visa hur fint vi hade det hos mamma och pappa på juldagsmorgonen. Åtta minus och strålande sol. Det var synd att jag inte hunnit sticka några sockar åt mig själv, för det hade behövts.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg brorsa!

Anonym sa...

snygg mössa, vad är det för mönster? Vi syns nästa onsdag va!? Ha det gött tills dess! Kram Karin