2009-01-15

Nuvarande och kommande projekt

Det händer inte så mycket på någon front alls just nu. Lämnade in examensrapporten i går och är fortfarande som i koma. Men några maskor om dagen blir det ju. Och framför allt snurrar det garn och mönster och stickor och jag vet inte vad i huvudet hela tiden. Håhå jaja. Den stickning som växer mest just nu är en halsduk stickad på längden åt oerhört skeptisk make. Det är lagom avancerat för min hjärnkapacitet för tillfället.


Garnet är dubbel Drops Alpaca och med sticknr 5.

Den stickning som ligger på andraplats är:

Tada!


Dessvärre är hälen alldeles för krånglig för mig just nu. Har redan fått repa upp avmaskningen två gånger. Pinsamt. Åtminstone med tanke på att jag redan har stickat ganska många i princip likadana hälar och det har aldrig varit några problem. Garnet är Drops Fabel och med sticknr 2,5.

Förutom detta så går jag mest runt och drömmer. Framför allt om att få klart min examen, men också om att sticka Annas muddar i detta garn:



och om att sticka en kofta av denna hög:



För en gångs skull stämmer färgerna ganska bra! Hurra för att det inte är december längre!

Inga kommentarer: