2009-02-24

Bokrea och examensarbete

Tokig som jag är smög jag vid midnatt iväg, tyst som en katt, med siktet inställt på stadens bokhandlare. För en stickboksnörd som mig fanns inte mycket matnyttigt, men en bok fick jag med mig hem.



Sticka skuggmönster av Vivian Høxbro. Jag har inte hunnit läsa den ordentligt, men det verkade vara en trevlig bok som jag förnöjt placerade i bokhyllan innan jag gick och lade mig.

En annan nyhet är att jag nu, äntligen, har fått mitt examensarbete godkänt! Egentligen har det varit klart i flera veckor, men eftersom min uppdragsgivare ville få läsa examensrapporten innan slutlig inlämning drog det ut på tiden... Hur som helst är det så vansinnigt skönt att vara klar! Nu ska bara ansökan om examen lämnas in också. Och så hitta ett jobb... Men men, allt det där ordnar sig.

Under tiden stickar jag glatt vidare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis (till examensarbetet)!

Jag har beställt ett par handarbetsböcker från AdLibis bokrea, får väl se om de kommer innan midsommar (de är ju så sega att skicka böckerna).

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Du har en utmaning hos mig!
Hälsar Koftan

Anonym sa...

Vad skönt att examensarbetet är godkänt!! Men vad det verkar ta tid att ta examen, alltså själva "sluttampen". Har ju själv inte tagit examen så jag vet inte riktigt hur det funkar, för att vara ärlig. Det får väl bli en av mina sanningar. Tänker på utmaningen. ;-) Ska försöka svara på det nån dag.
K ska rymma till Göteborg på lördag men jag är hemma och rullar tummarna. :-) Ni då?

Kram!