2009-02-09

En klar, en kvar...

Fick hem en bok idag som jag läst mycket gott om. Knitters Almanac av Elizabeth Zimmermann. Det projekt jag är allra mest sugen på är likadana vantar som Ulrika stickat. Jag tycker att de är sagolika! Resultatet blir väl förvisso inte fullt lika underbart med ett annat garn, men jag har sett ett par gula vantar också som jag gillar.

Apropå vantar, så har jag just blivit klar med mitt livs första fingervantar! Det är maken som fryser och behöver ulliga vantar. Mönstret kommer (som vanligt...) från Drops och stickas i Karisma, med stickor 3 och 4. Jag har fått göra små ändringar i mönstret eftersom fingrarna blev på tok för smala, men det var ju lätt ordnat.




Jag hade en idé om att jag skulle dekorera vantarna med någon sorts fläta, men det blev bortglömt i all hast. Säkert lika bra det, med tanke på den skeptiske mottagaren.

Inga kommentarer: