2009-02-06

Ett enda

Det är helt otroligt men faktum är att det är sant. Just i detta nu har jag bara ETT ENDA projekt på gång. ETT. Det är ohållbart, det förstår vem som helst. Och för all del, det vore ju värre om jag inte hade något alls. Hisnande tanke.

Igår kväll röjde jag och organiserade för glatta livet i garnlådor, väskor och på alla ytor överallt här hemma som strösslats med garn och redskap. Jag skulle inte påstå att resultatet blev så himla fantastiskt, men nu ligger faktiskt allt mer eller mindre där det ska! Det vill säga i den mån som sakerna har någon bestämd plats...

Mitt enda pågående projekt för tillfället är en enkel raglantröja i svart Drops alpaca. Jag har kommit så långt att det är dags att sätta på ärmarna på själva tröjan, förutom då att jag har lite drygt en ärm kvar att sticka... Jag började med tröjan i somras då jag pendlade till Södertälje och en vänlig anonym själ gav mig ett presentkort på ett "tågprojekt". Och nu ska den baske mig bli klar!

Dock ska jag snabbt bryta den här en-projekts-trenden genom att helt sonika dra igång ett nytt. Maken ska få ett par mörkgrå fingervantar i Drops Karisma att matcha mössa och halsduk med.

Två projekt, låter inte det också väldigt lite? Ja, vi får se hur länge det håller...

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jag har haft alldeles för många projekt på gång. Har startanyttförbud Jag har lyckats göra ett klart, bara fem kvar....

Agneta sa...

Du måste vara sjuk. Ett enda, möjligen två projekt kan alrdig vara bra:-)

Janette Millbom sa...

låter oerhört lite. jag förstår att du beställde mer garn!! ;-)