2009-02-22

Gullevantarna klara

Egentligen kunde vantarna ha blivit klara igår, eftersom jag redan vid lunchtid bara hade tummarna kvar att sticka. Fast tydligen krävdes "klippa-upp-en-maska-momentet" en del tid att samla sig. Ett dygn ungefär, det kunde ju ha varit värre!




Ber om ursäkt för de dåliga bilderna. Till deras försvar får jag väl säga att de åtminstone visar den gula färgen ganska bra! Med vantarna är jag väl hyfsat nöjd. Jag gillar modellen mycket och boken mönstret kommer ifrån. Jag gillar garnet och stickorna (4 mm). Däremot önskar jag att jag hade valt ett halvt nummer större stickor, eftersom de blev något snävare än jag egentligen ville ha dem (och kanske någon mer småsak som vi ska bortse ifrån).

Slutsatsen blir helt enkelt att det kommer att bli fler Mitered Mittens. Någon gång ska jag väl kunna göra rättvisa av dem!

Annars då? Jag knogar på med min svarta tröja. För tillfället är det raglanminskningar som gäller och målet är att den ska vara klar innan månaden är slut. Det borde inte vara några problem och jag riktigt längtar! Dels efter att äntligen få den klar och dels efter att få börja med något nytt. För här startas inget nytt projekt innan tröjan är klar. Frågan är bara vad jag ska sätta igång med sen? En Laminaria kanske? Den verkar onekligen vara populär för tillfället. Eller kanske denna i mitt petrolfärgade silke-tweed? Eller kanske något helt annat... Angenämt problem detta!

1 kommentar:

Lena sa...

Vad fina vantarna blev! Blir sugen på att prova på att göra ett par själv.
Lena