2009-02-19

Solgula vantar

Eftersom både solnivån och energinivån ligger på minus för tillfället krävs nu förstärkning. Extratillförsel av sol helt enkelt. Doseras genom tillverkning och så småningom användning av vantar, samma behandling för såväl vuxna som barn. Är barnet för litet för tillverkning rekommenderas extra användning och eventuellt tittutlek med applicerade vantar.





Till den övre vanten, vuxenvanten i gul Lima, är inspirationen hämtad från the purl bee och med mönster från Elizabeth Zimmermanns Knitters Almanac. En mycket trevlig bekantskap på alla sätt! Barnvanten är ett eget hopkok av mönster (tyvärr syns inte flätorna så bra på bilden) och stickas i Drops Alpaca i en tyvärr utgående färg.

Samtidigt med dessa vitaminpiller kämpar jag vidare med min svarta raglantröja. Snart är även den andra ärmen klar! Och som ni förstår är ordningen återställd, jag har inte längre bara ett projekt på gång. Dock är risken stor att jag snart inte har några alls, för som jag mår orkar jag inte mycket annat än att sticka...

3 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint med gule votter! Kjøpte gult garn på rea i dag og tror sannelig jeg må strikke meg et par gule votter jeg også - trenger en oppkvikker!

Mia stickar sa...

Så härligt att få se lite sol i dina vantar!

fale artut sa...

Lyser verkligen upp tillvaron!