2009-03-01

Första bröllopsdagen och nästan ett bakstycke

Blir nostalgisk till tusen när jag ser de vackra, vackra bilderna från herr och fru Dödergöks bröllop. Stort grattis! Idag är det också ett år sedan mitt eget bröllop och därför tänkte jag dela med mig av några bilder. Herr emmagjort vill dock inte vara med på bild, så ni får hålla tillgodo med mig.






Någon kanske anar att temat var vitt och grönt? Hjärtan på snöre, limegröna nejlikor, vita ranunklar, vita ljus med gröna underlägg, vita dukar och vitt porslin bestod dukningen av. Tyvärr glömde vi bort att ta bilder av den, men det var fint. Och nu har det gått ett år, snart har det väl gått 25.

Det var verkligen en underbar dag. Jag har aldrig varit så stressad i hela mitt liv, men i efterhand blir jag nostalgisk även vid tanke på det. Klänning och axelstycke gjorde jag själv, liksom inbjudningskorten, festhäftena och bordsplaceringskorten. Åh vad det var roligt, hoppas att jag får tillfälle att göra om det vid någon annan fest!

Jaha ja. Tillbaka till verkligheten. Stickningen går framåt. Bakstycket på petrolkoftan är nästan klart. Jag gillar verkligen mönstret, för att inte tala om garnet! Den lär helt klart bli klar i GOD tid till presentationen av exjobbet om en dryg månad.




Det blev visst många bilder idag. Hejdå från Emma som nu ska kasta sig över ljudbok, stickning och kaffekopp.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Oj så fin du var som brud! Får grattulera på bröllopsdagen!

Anonym sa...

En väldigt vacker fru har han iaf, den blyge herr emmagjort! :)

Jag stickar oxå ljudbok, men i min kopp ryker hett te istället för kaffe.
Vad heter din ljudbok? Min heter "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda.
Kram Sofia

Emma sa...

Sofia: Tack! Dricker gärna te jag också, men det blir mest på kvällarna.
Jag lyssnar på "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist och just nu är det så läskigt att jag måste pausa en stund. Men oj vad snabbt man stickar till en otäck bok!