2009-03-08

Snart snart

Ytterligare ett steg i riktning mot en färdig kofta.



Provade ett nytt sätt att spänna ut delarna. Tidigare har jag dränkt allt under kranen, pressat ur det mesta vattnet och sedan spänt upp. Den här gången åkte duschflaskan fram i stället, det lär ju visa sig om det funkar lika bra. Behöver helt klart köpa mig en till skumgummihage, både framstyckena och ärmarna ligger på varandra i brist på plats. Jaja, i värsta fall får jag väl göra om och göra rätt.

Fyllde år igår, (tack för grattis Anna!) och gick bland annat på bio på kvällen. Män som hatar kvinnor såg vi och ja, den var helt klart sevärd. Självklart inte som boken eller fullt så bra som boken men otroligt bra ändå. Se den! Förutom biobesöket, fick jag även en slant att köpa t ex garn för. Tänkte lägga dem på ett strumpstickeset från Knit Pro. Känns som en bra investering!

1 kommentar:

Kaffemoster sa...

Grattis i efterskott!
Jag har börjat ånga mina sjalar, istället för att spänna upp dem (bland annat för att vi ju bor så trångt.) det funkar riktigt bra! Jag liksom stryker, fast håller strykjärnet någon cm ovanför det stickade. Det går ju dessutom fortare än att behöva vänta på att det ska torka ;-).