2009-03-16

Sysselsatt

Jag förstår inte de arbetslösa som har problem med att få tiden att gå. Mitt problem är snarast det motsatta, hur ska jag hinna med allt jag vill när dygnet bara har 24 timmar? De flesta timmarna går förvisso åt till Helmer, matlagning, disk och städ och sömn, inte till stickning.

Det blir dåligt med bilder idag, inga alls faktiskt, men det betyder som sagt inte att här inte finns något att visa. 99 % av min egen tid går till att sticka Laminaria i naturvitt entrådigt ullgarn från Kampes. Åh vilken sjal, åh vilket mönster! Jag skulle kunna sitta med den hur länge som helst.

Den lilla tid som inte upptas av Laminarian provstickar jag en socka i sockgarn från Lidl. Garnet är jag inte särskilt förtjust i, men poängen är att jag vill lära mig sticka strumpor från tån och uppåt. Och hittills går det finemang! Dessutom - även om garnet inte är någon rolig historia så är stickorna det. Helt ljuvliga! Magic loop har helt klart fått sig en tuff konkurrent.

Nu åter till Mästaren och Margarita (Tomas Bolme är bland de bästa uppläsare jag har hört) och Laminarian!

3 kommentarer:

ankie sa...

Vilken trevlig blogg jag hittade när jag satt o surfade lite, fast jag egentligen ska städa. :)

Du gör underbara saker o vad snabbt de blir klara....
Kommer alla gånger att återkomma hit.

Anonym sa...

Åh en sån sjal vill jag ha! Intressant med strumpa från tån , får jag se det imorgon?

Elisabeth sa...

Personligen fattar inte jag varför man kaller det att vara mammaLEDIG när man har mindre barn - mina två gav mig inte ett ledigt ögonblick.... :-) Det blev några år utan för mycket stickning, nu får jag (lite) mera tid!