2009-04-10

Glad påsk!

Här ska firas påsk i textilens tecken! Sitta ute i solen och sticka vidare på min gröna Garter Yoke Cardigan, aprilsockorna och andra trevligheter. Även ett besök på Kampes är inplanerat och inte minst ett besök på Granhammar där jag hoppas på att köpa en alldeles egen spinnrock! Förresten har jag upptäckt att mina föräldrars spinnrock inte alls saknar delar, ja förutom drivremmen. Det är helt enkelt en långrock. Inte konstigt att den saknar spinnvinge (visst heter det så?)...

Inte nog med det vankas här bebis vilken dag som helst. Det ska bli så mysigt att bli moster! Gladare påsk än såhär blir det inte!

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Glad påsk till dig också! Här har vi en vit påsk idag har det snöat lapphandskar!

Karin sa...

glad påsk! Här är det också underbart väder och nu har firandet avtagit så jag kan få sticka lite! Imorgon blir det fixa i trädgåden igen