2009-04-03

Spinnbok med mera

Idag ramlade Start Spinning ner på hallmattan! Hurra!



Nu har jag ju inte hunnit titta så mycket i den, men så mycket kan jag säga: det ser lovande ut! Åh, nu vill jag bara sätta mig och läsa... Återkommer med en utförlig recension när jag har lite kött på benen i frågan.

I går kväll blev jag klar med en pyttig babyhjälm. Fast jag tycker inte att den blev så pyttig som jag hade tänkt, men hellre det då än för liten. Ospännande stickning var det däremot, så det är skönt att den är klar. Måste förresten tillägga att färgen inte alls stämmer, det är exakt samma garn som till barnvantarna med flätor (som förresten fortfarande inte blivit blockade...). Så går det när man försöker fotografera vid midnatt.



De senaste veckorna har ett gäng nygamla knappar hittat hem till mig. Traderafynd och Myrornafynd som säkert kommer till användning vad det lider.



Och nu... nu ska jag först och främst få klart mina Nutkin-strumpor. Och så måste jag bara sätta igång med något nytt. Frågan är vad det blir? Spinna upp den sista ullen, sticka en sån här eller kanske ska jag äntligen sätta igång med min Garter Yoke Cardigan? (Ravelry-länk)



Snart, snart ska det ju dessutom införskaffas en spinnrock. Som jag ser fram emot det! Frågan är vad som är vettigast, att köpa en förhoppningsvis men inte säkert fungerande spinnrock från Blocket för 150 pix, eller få experthjälp att prova ut en fungerande spinnrock för kanske det fyrdubbla? Grisen i säcken eller säkra kort. Än så länge låter säkra kort väldigt bra, det vore så ledsamt att stå med en rock som inte går att spinna på.

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

vi är i samma båt, verkligen! fyrdubbla? jag trodde en bra rock kostade flera tusen....

boken är superbra tycker jag. läste den i mitt projekt, när jag gjorde sländor och spann

/J

Janette Millbom sa...

då hade jag satsat på begagnad med experthjälp!! låter helt klart prisvärt