2009-06-15

Upponerkoftan

Jo, jag har faktiskt börjat. Här kommer bildbevis:



Garnet har jag fått från svärmor och det är samma som jag försökte sticka vantar med i höstas. Att de blev för små då berodde nog på att garnet var tunnare än jag trodde. Nu ska det bli spännande att se hur långt det räcker... Än så länge ska det bli en kofta till maken, men räcker inte garnet till långa ärmar så vill han nog inte ha den... Än så länge tycker jag att det är lite läskigt att sticka utan mönster, men det blir lite stickat varje dag i alla fall.

Det är ju en del på gång samtidigt nu, så allt duttande gör att det inte syns att man gör någonting. Började på Buttercupen igår, men har inte hunnit mer än några varv. Stickar den i Blend Bamboo från Hjertegarn i en klarturkos nyans som är helt underbar. Det är bara storleken som är klurig. Jag har förstått att mångas blir väldigt stora, men nu går jag ner i stickfasthet... ja, jag får helt enkelt testa och se! Man kan ju alltid riva upp och börja om (eller hur K?).

Så innan jag glömmer det måste jag bara säga: Tusen tack för kommentarerna om min vita Silke-Tweed kofta! Jag är helt överväldigad och så glad, så glad! Tack!

3 kommentarer:

Maria sa...

Oj vad många fina tröjor jag hittade här då! Silke tweed tröjan var helt otrolig!! Tant-kofta Kal-tröjan hade underbara färger!

Angående Annas axelvärmare:
Jag har köpt två härvor teetee elegant och två nystan kid silk haze, jag tror faktiskt det kommer att räcka bra! Men håll koll i min blogg så lämnar jag besked så fort jag kommit till hälften - då märker jag ju om jag räknat rätt eller helt fel.
Det var verkligen en helt otrolig kombination, såg någon som stickat en kofta i det och bestämde mig för att axelvärmaren skulle bli perfekt i det. En mysig variant till sommarklänningen!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Den här koftan blir också super!
hej fr. koftan

K sa...

ha ha, ja repa upp är alltid lika roligt. tack för trevlig kväll igår och trevlig midsommar kram