2009-07-30

Bildlös sticktid

Är inget jag har överflöd av just nu, tyvärr. Sonen börjar tycka att middagssömnen är överflödig. Nattningarna tar evigheter och familjens vakna tid har spenderats mer i blåbärsskogen än i tv-soffan. Det sistnämnda är ju som det ska vara (om man bara slapp ha fästingar krypande på sig på kvällen, så vore jag ännu nöjdare).

Min blå Dropskofta har fått två hela ärmar och ett påbörjat framstycke. Jag ska aldrig mer sticka en hel kofta på 3:or... Fast det glömmer jag nog snart. Tänkte ta med den till Stockholm i helgen. Vi ska tillbringa en natt där och hinna se och göra så mycket vi orkar. Förvisso är själva tågresan dit så spännande att sonen knappt kan sova. Planen är att hinna med att besöka några garnaffärer också, det lär dock visa sig hur samarbetsvillig den övriga familjen är...

Förutom koftan så stickas det just nu på en körsbärsröd FLS. Äntligen! Skulle egentligen avslutat den blå först... men jag stod helt enkelt inte ut. Maken till trist stickning. Nästan i klass med den randiga bebiskoftan. Men bara nästan! Undrar vilken som blir klar först. Slutligen stickas det ytterst lite på Aeolian. Inte för att det är tråkigt i en enda lite detalj, men jag misstänker att karamellen blir ändå godare om jag får avsluta den träiga (läs: blå koftan) först.

Men nu måste jag hinna sticka ett varv eller två innan den stora och den lilla huliganen kommer hem från lekparken...

Inga kommentarer: