2009-08-10

Hemma igen

En underbar vecka har vi haft i Dalarna. Härlig sommarvärme, många ljumma dopp i sjön, god mat och trevligt sällskap. Dock väl mycket oönskat sällskap från små irriterande flygfän, vilket resulterat i rekordhögt antal kliande bett. På varje ben och på resten av kroppen. Men det var det värt!

Sticka blev inte mycket av, förutom när barnen somnat. Då intogs altanen och några varv stickades varje kväll, tills det blev för mörkt för att kunna se garnet. Min FLS ser nu ut såhär:





Ni får ursäkta de dåliga bilderna. Den senare är mest med för att den visar färgen mycket bättre. Att fotografera rött är tämligen nytt för mig... men jag har ju förstått att det inte är så lätt precis!

Min ljusblåkofta har nu bara ett framstycke kvar innan det är dags för montering. Jag har funderat ett tag på att sätta i orangea knappar i den, och när jag såg det här inlägget hos petrao blev jag helt säker på att det får bli så. Så snyggt!

Imorgon börjar förskolan igen för sonen min. Som han har saknat den! Och jag med måste jag säga, fast jag är väldigt glad att han inte har behövt vara där hela sommaren. Men nu blir det skönt med några lugna timmar dagtid(!) i veckan. Om inte annat bådar det gott för mina koftor. Jag tror jag ska bestämma mig för att de ska vara klara innan veckan är slut, så att jag "får" fortsätta med Aeolian och även börja med något nytt. Sockklubben har ju blivit sorgligt eftersatt till exempel, men julisockorna måste jag faktiskt sticka. Ett par i cerise ska det bli!

2 kommentarer:

helena sa...

Jättesnygg blir den! Färgen är helt underbar! Vi hörs snart!

Garntrollet sa...

Den blir ljuvlig, din kofta! Härlig färg. Visst är det elände att fotografera rött garn!

Jag har fått ett myggbett i år. Fast jag har inte varit ute så mycket i myggmarker :-) Vad jobbigt med myggkliandet!