2009-09-10

Här stickas det för fullt...

...men jag har dessvärre inga bilder att visa. Efter helgen kan jag visa några FO:s som då inte är så hemliga längre. Inga märkvärdigheter precis, men ändock FO:s och sådana är ju alltid trevliga på sitt sätt.

Jag (och maken) har äntligen valt mönster till hans tröja i Drops Merino Extra Fine (som jag köpte på stora Dropsrean i våras). Nämligen Urbanite från Twist Collective. Jag har inte hunnit längre än till att sticka en provlapp(!) och börja med resåren, men det ser lovande ut. Det här projektet kommer att bli kul!

Även en Ishbel har påbörjats, men inte heller där har jag kommit så långt att jag har något att visa upp. Dessutom är det gröna garnet fullständigt omöjligt att fota. Men jag ger mig inte, det måste ju gå på något sätt...

Inga kommentarer: