2009-10-07

Lyxpost

Idag kom ett efterlängtat paket med posten. Ett alldeles rosa ett, bara en sådan sak...



Men vad finns i då?



Jo, ett alldeles underbart lyxigt garn från Posh Yarn. 80 % merino och 20 % silke. Och det är så mjuuukt! Helt sagolikt. Det var betydligt ljusare i verkligheten än på bilden, bra att veta till nästa gång...



Nu är det bara att fundera på vad jag ska sticka för sjal av det. Funderar på en Spring Things Shawl, en Cleite eller kanske en Cascading Leaves? Nåja, jag har tid på mig att fundera. Just nu har jag som bekant viktigare saker på gång.

När det gäller utmaningen... så har jag inte mycket att visa. Jag tänker så hjärnan håller på att koka, men det syns inte påå bild. Tittar på en liten Drops-kofta som är ungefär rätt modell och inbillar mig att jag kanske kan använda diagrammet till oket baklänges för att få rätt antal ökningar. Och så kikar jag i gamla böcker på olika typer av mönster på ok, för att få idéer om hur mitt ska se ut. Snart åker stora skissblocket fram!

Annars stickar jag på en fuskolle till sonen. Tristare stickning får man leta efter, men vad gör man inte för att ens barn ska slippa frysa?

1 kommentar:

liene sa...

Hej! cascading leaves det gillar jag .. men kom ihåg att det är du som skal ha det...
Liene