2011-08-23

February Black Sweater och ett litet moln



Precis innan värmen och sommaren kom blev min andra February Lady Sweater klar. Den är stickad i Drops Nepal och är mjuk, tung och supervarm. Eftersom jag inte har kunnat använda den mer än korta stunder under svala sommarkvällar (sen har det blivit för varmt) så har jag inte orkat blocka den förrän nu. Och faktiskt är den precis på väg in i tvättmaskinen på bilden. Jag får väl kalla det för en förebild så får vi se om det blir någon skillnad på efterbilden.

Jag räknar kallt med att den kommer att bli en favorit i vinter. Min förra FLS flyttade ju ifrån mig i princip på en gång. Så kan det gå! Nu har jag i alla fall en egen och ingen ska nog bli förvånad om det blir fler, även fast jag har ganska många andra koftor och tröjor som står före i kön.

Mitt i semestern var jag med på något som heter Teknikdagen i Rudskoga. Här finns en artikel därifrån. Som tur var slapp jag visst vara med på bild i tidningen... Jag satt med några damer och spann på pappas Ashford hela dagen, sämre kan man ha det. Många var nyfikna och kom fram och ställde frågor. Roligt! Här är en del av dagens vedermödor:



Det är faktiskt allt som blev av första klippningen av angoragetterna. Vinterullen var så tovig och smutsig att det mesta bara var att slänga. Men det lilla som blev var väldigt roligt att spinna och nu är det snart dags för klippning igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Upptäckte precis din blogg. Mellan stickningarna förtjänar du lite lyx i form av en Cliniquebox. Tävla här: http://hiilen.blogg.se/2011/august/tavling-7-clinique-burken.html#comment

/Mirjam